Wikipedia

Wyniki wyszukiwania

poniedziałek, 29 marca 2021

S R I * L A N K A .


ISLAND of SRI LANKA.
  Sri Lanka , dawniej nazywana „Cejlonem”, to państwo wyspiarskie na Oceanie Indyjskim , na południowy wschód od subkontynentu indyjskiego. Kraj ma łączną powierzchnię 65 612 km 2 , z czego 62 707 km 2 to grunty i 2 905 km 2 wody. 
  Stolicą kraju jest miasto Sri Dźajawardanapura Kotte, znane także jako Kotte, siedziba parlamentu i rządu. 
Ludność kraju wynosi 20 130 000.  Walutą Sri Lanki jest rupia lankijska.
   Widokówka przedstawia "The Old Town of Galle and its Fortifications" / Stare miasto Galle i jego fortyfikacje, wpisane na listę UNESCO w 1988 r.
  Założone w XVI wieku przez Portugalczyków Galle osiągnęła szczyt swojego rozwoju w XVIII wieku, przed przybyciem Brytyjczyków. Jest to najlepszy przykład ufortyfikowanego miasta zbudowanego przez Europejczyków w południowej i południowo-wschodniej Azji.
 Miasto składa się z dwóch części: zabytkowego fortu wysuniętego w morze i nowszej części miasta, znajdującej się na stałym lądzie. W mieście mieszka około 99 tys.mieszkańców.
  Piękne znaczki przedstawiają faunę *Wasgamuwa National Park*, gatunek endemiczny Colotes ceylonensis / jaszczurka z pomalowanymi wargami i też gatunek endemiczny Polypedates ranwellai /  znana jako rzekotka drzewna Ranwella lub żaba rogata Ranwella.
  To moja siódma widokówka od RAVEENA, wysłana została w dniu 15.03.2021 r. i  w niecałe 2 tygodnie już ją mam. W rewanżu ja też wysłałem 7 widokówek do RAVEENA dn.17,18,19,26 luty oraz 2 marca x2 szt i 15 marca. I żadna z moich widokówek nie została doręczona do adresata.
 Dzisiaj otrzymałem maila z Bułgarii, że mój korespondent wysłał mi widokówkę w lipcu 2020 r. a ja jej nie otrzymałem. Parę dni temu pisze mi mój korespondent z Czech, że wysłał mi widokówkę przed Bożym Narodzeniem w XII 2020 r. i co- nie otrzymałem jej.
 Co się dzieje ??? Ręce opadają, czasami ma się ochotę rzucić to kolekcjonerstwo i zatrudnić się na poczcie. Wtedy zbieranie widokówek nie będzie nic kosztowało.
 I tyle ewangelii na ten tydzień.
A mojemu korespondentowi RAVEENOWI dziękuję bardzo za cudowną widokówkę i znaczki na niej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz